مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 09:102023-07-26سياسي

کاروان هشتم محرم نوش آباد؛ روایتگر تاریخ


یک پژوهشگر آیینی و فرهنگ عامه گفت: کاروان هشتم محرم نوش آباد که هیبت و هیأتی پرشور از مشارکت های همگانی در برپایی آیین های عاشورایی است، پیشینه ، - ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر آیینی و فرهنگ عامه گفت: کاروان هشتم محرم نوش آباد که هیبت و هیأتی پرشور از مشارکت های همگانی در برپایی آیین های عاشورایی است، پیشینه ، نمادها، نشان ها و تمثیل هایی به همراه دارد.

محمد خداداد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا به نقل مورخان، پیشینه کاروان هایی که شبیه سازی تقابل اولیا و اشقیای واقعه کربلا را تداعی می کنند به نیمه اول قرن چهارم هجری و دوره آل بویه بر می گردد که در کنار برگزاری مراسم سوگواری محرم، به شبیه سازی شخصیت های کربلا پرداخته اند.

وی افزود: بر پایه گزارش های مستشرقان و سفرنامه نویسان در روزگار صفویه دسته های بزرگی با تن پوش های عربی و سوار بر اسب در بازار کاشان اقدام به بازآفرینی نقش اولیا و اشقیای حادثه عاشورا می کرده اند که در نوش آباد نیز در قالب مراسم خیمه کوبی عصر هشتم شکل گرفته و از سه دهه پیش توسعه یافته تا به هیأت امروزی رسیده است.

خداداد تصریح کرد: مراسم آیینی خیمه کوبی نوش آباد، به لحاظ آماده سازی، زمان و اسباب تدارک، مشارکت همگانی و تعداد نقش آفرینان ممتاز و مبرز است که از ماه ها قبل نقش آفرینان هیبت ظاهری خود را متناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروان هشتم محرم نوش آباد؛ روایتگر تاریخ

کاروان هشتم محرم نوش آباد؛ روایتگر تاریخ